Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, January 5, 2011

cerita sana sini

wow..hebat tajuk entry aku kali ni??fuyoih apa la bakal aku coretkan yer..coretan aku ni mungkin luahan apa yang aku tengok di sekeliling..

setelah masuk 4 hari aku berulang alik naik ke bas ke uia..banyak btul aktiviti yang aku dpti..
1st aku nak citer la pasal anak gadis sekarang?ye la aku lihat makin ramai anak-anak gadis tidak sayangkan diri ini..kenape aku ckp begitu?? ye la pg sekolah tak tutup aurat..kalau kafir tu lain la..ni nama islam..tp aurattak ditutup..bayangkan naik motosikal, kereta pg sekolah..yang hantar mak ayah..dayus btul si ayah yang tak mampu menegur anak yang tidak menutup aurat..kalau si anak still tak nak dgr kata, why not pukul kan ajar..pukul nak mengajar..itu la aku rasa malu bila si ayah tak mampu menegur si anak supaya menutup aurat..

kes ke-2 aku nak citer kat sini ialah..tutup aurat..tp pakai tudung kecil sampai nampak baju dlm dan saiz breast..cuba bayangkan anda diperhatikan oleh seorg lelaki yang asyik memndang breast anda..tapi aku bisa berbicara org serupa itu tidak rasa malu menayangkan breast..bangga kot ada..that's why la anak zaman sekarang sukar nak dididik..pengaruh luar mengatasi segala-galanya..dengan pakaian yang singkat, ketat, tak menutup aurat ini maka berlaku la pelbagai gejala yang tidak diingini..masalah mengandung anak luar nikah,buang anak dan sebaginya...

di sini, sebagi ibu aku akan pasti aku bagi kepuasan pada my baby sofiya..sampai usianya yang sepatutnya akan ku ajar dia menutup aurat..n akan ku bagitahu kenapa itu tak bleh..kenapa ini bleh dan sebagainya..aku takkan pakaikan tudung untuk sofiya ketika dia bayi atau masih kanak2..sehinggalah aku rasa perlu supaya dia bebas untuk berfesyen masa kecil..bila dah baligh my baby dah takleh buka aurat...aku harap aku mampu jadi ibu yang terbaik untuk sofiya..buat masa ni aku sentiasa mengaji di sisi sofiya, ajarkan alphabet..hehehe..semoga dia menjadi anak yang berjaya di dunia dan akhirat..aku rasa mmg sukar mendidik anak ketika zaman yang penuh pancaroba..

wahai ibu dan ayah di sana..luangkan masa bersama anak..penuhi ilmu akhirat di dada..jangan asyik mengejar kemewahan di dunia..

1 comment:

Mama Kembar Tiga said...

Salam. Congrats dear u salah sorang pemenang GA Mama. Mama ada tinggalkan comment kat your n3 utk GA tu hari isnin lepas, u ada tgk tak?

Pls email kan kat mama your details selewat lewatnya esok 14/01/2011 yer. Thanks.

http://mamakembar3.blogspot.com/2011/01/pemenang-1st-giveaway-mama-kembar-3.html