Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, January 3, 2011

sudah tahun 2011

sudah 3 january 2011..cepatnya masa berlalu..begitu juga bila ku pandang the only one my princess..dah besar rupenya..lagi 4 days nak 4 bulan..tp bila org ckp ohh baru lepas pantang la yer..tp aku rasa dah lama benor aku bersalinkan sofiya tu...

before aku menjejaki kaki ke uia, aku lihat si kecilku dah bangun..tak cry pun..setakat 2-3 hari ni mood bangun dia mmg ceria..siap senyum2 lagi..tp once dah bangun..dia tak tdo2..payah btul sofiya nak tdo..bagi nenen la..bagi bottle..semua tak naak tdo..tp nak cry je..ye la mata ngantok..tp susah mahu tdo..itu la my baby..alamak entry pasal sofiya ke nie?

actually nak wish la selamat tahun baru...azam tahun baru? takde pun..cuma aku harap dpt spend my time for my family especially my family kt dungun sana..ye la dgn sofiya as cucu pertama..for sure mak ayah aku tentu rindu giler kat dia..so aku decide mst balik dungun sebulan sekali..tp bleh ker?

tapi aku rasa tahun ni tahun plg buzy..al kunun sbbnya tahun ni aku akan berhadapan dengan tugasku sebagai master student..aku dah berjaya dengan coursework so tinggal research..masih terkapai2 nak wat proposal..hehehe..ada keje tp wat macam takde keje..melayan FB..skrg dok tengek kat kump ibu2 menyusu..maklum la aku one part of them..walaupun susu badanku tak mencurah2 macam org lain..but aku tetap pump..hari ni je aku dpt pump 9 oz dengan kali perahan sdgkan org lain 9 oz 1 kali pump..semua tu rezeki Allah..kena patut bersyukur..balik dr uia nnt pump lagi..malam pump lagi...

apapun sejak aku dok berdua dgn hubby + sofiya ni..rutin sebagai isteri mmg banyak..penat tu penat..bukan penat pun cuma rasa macam masa mengejar kiter..mana taknya..keje rumah..layan suami..layan sofiya..fuh..mmg layak digelar iron lady...tu la proposal masih tak siap2..camner la ni..pening..asyik bangun tdo..mst pk research..huhu..sabar la..hope dpt settle proposal by this week...

okey before tamatkan coretan aku ni..maka dimaklumkan my research is about 2-wheeled wheelchair..with dr salmiah ahmad..lab tak booking lagi..my sv suruh dok mv lab...jap lagi pi kulliyyah jupe dr.raisudin...

No comments: