Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, October 27, 2009

memory

my friends- student mecha batch 03 2003-2007


di mana kawan2 ku ini? alhamdulillah, among of them masih boleh dicontact lagi..
agak2nya berapa ramai kawan2 ku yang dah kahwin??? agaknya 2/3 dah kahwin dan bakal kahwin kan! memory di uia selama 4 tahun terlalu banyak..but stop about it..

hari ni macam biasa no claz, tapi kena siapkan kerja sampingan..my work hampir siap..cuma aku nak buat test 2 for my DAD student..but i find the question that i ever taip...but takde dalam my hard disk...kerana pen drive hilang so aku pakai la hard disk..hard disk ni pun yang dr laptop first aku beli..dalam tempoh 5 tahun, aku pakai 2 laptop..yang last aku bli tahun 2007 dengan my sen...


okey memandangkan perkahwinan aku hampir tiba, maka aku pun pi la pejabat agama, konon nak amik surat kebenaran nikah then jupe tok kadi..but tak dapat pasal..tak cop lagi..suruh amik hari khamis..hope dapat la..insyaAllah. after pi, try la pi kedai baju yang aku tempah baju tu..tapi tak siap lagi...


yang penting aku dah settle my ptptn..huh..selamat lagi duit ku masuk ke akaun ptptn..sambil tu akan check my akaun tabung haji..wow!!masyuk..berkat kerajianan ku menyimpan...


aku belum pass my card to my officemate..khamis ni la..cadangkan aje...excitednya nak kahwin?? oh tak sabar pulak nak jadi isteri kepada si dia..maklum la dah lama kawan..hope..lepas ni diriku boleh mendidik diriku menjadi isteri solehah..macam2 citer aku citer kat sini..tapi satu pun yang tak menarik..
tentang kahwin..alhamdulillah..macam nak settle...pasal makan..mak yang uruskan..aku hanya urus diri je...semoga pernikahan aku berjalan lancar dan diredhai Allah..insyaAllah.



No comments: