Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, October 6, 2009

LIFE

kehidupan mesti ada kematian...pernah tak kita dgr benda hidup tak mati..
so my topic today is died..bila cakap mati..ready kah kita untuk bertemu ALLAH swt..

skrg ni most of us, like to make a blog..kekadang blog peribadi..so banyak la nak diciter..
kalau lihat diri ini pun bakal menamatkan zaman bujang tak sampai 2 months..rasa baru lagi his family came my house dan sarungkan cincin..so afraid to be a wife..my ambition to be a good wife macam isteri Rasulullah walaupun tak sehebat isteri2 baginda..

okey, sampai hari ini, mak cik hasmah dalam ingatan even mak cik dah menghadap Ilahi sudah 6 hari..bertapa cepatnya masa berlalu..mungkin diriku masih terkedu kehilangan sahabat baik mak dalam jamaah yang sama2 memperjuangkan perjuangan Rasullullah.

saya masih ingat, mak cik hasmah saya kenali awal 2008, semasa saya berkhidmat sebagai guru swasta di al amin kemaman. hampir 5 bulan saya di sana. mak cik hasmah ketika itu, masih dalam cuti sakit. mak cik hasmah sebenarnya masih di dalam rawatan kemo dan radio..

namun dalam bulan puasa yang lalu saya dikejutkan dengan penyakit mak cik hasmah yang kembali serius sedangkan semasa bulan 3 kami sempat berkhemah atau muqayyam bersama..ketika itu, mak cik hasmah nampak sihat..tapi semua itu kuasa Allah..kita kena redha apa yang ditentukan Allah kerana KEMATIAN itu pasti..

masa saya kecil2 dulu, mak saya selalu cerita bersama adik2 like usrah la..mak akan citer pasal nabi, cerita sahabt nabi..sungguh indah kehidupan kami masa itu..skrg kami dah besar..kena cari ilmu sendiri...so i must tiru macam mak..saya nak anak2 saya tahu citer nabi dari saya..alangkah indahnya kehidupan ketika itu...

okey la kerja perlu banyak disettlekan.stop menulis

No comments: