Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, October 8, 2009

konsert gegar dan nahi mungkar

apa reaksi anda bila baca tajuk di atas? cuka..seronok..atau dunno to answer

di sini mungkin ilmiah skit yang aku akan tampilkan..bukan apa, aku sedar..
masa breakfast pagi tadi kawan aku bangkitkan peristiwa kiamat...
tanpa sedar tp kita patut sedar...

wahai sahabt, bangun la..sedar la..kita terlalu dilupakan oleh cerita dunia yang terlalu mengasyikkan..aku terlalu banyak menghabiskan waktu di face book...sedih melihat aksi2 kawan-kawan after graduate..escpecially cara pakaian..

for my friends, sebagai sahabat, aku ingin menasihatkan kalian kerana kalian semua sudah besar..tahu batas aurat..kepada yang menutup aurat tapi masyaAllah..pakaian yang terlalu ketat...itu bukan tutup aurat tapi tutup kulit..sedar la kawan2...disebabkan pakaian macam itu la banyak kejadian rogol dan seangkatannya..

yang nak jadi isteri..plz la jaga maruah suami...kepada sahabat2 semua...please jaga tingkah laku...semoga setiap apa yang anda lakukan hari ini mendapat keredhaan Allah..

sebenarnya aku dapat email dari pak cik yang mengatakan ader konsert gegar kat dungun..pekan yang begitu kecil dengan pembangunan tetapi mempunyai 2 buat ipta iaitu uitm dan politeknik..bayangkan anak2 muda yang akan pi konsert..sungguh hebat org di luar sana yang ingin menjatuhkan islam...kepada para sahabat yang berdekatan dengan dungun. sila datang malam ini untuk membuat bantahan konsert yang patut dikanselkan...

sesungguhnya islam itu indah..tak perlu konsert untuk mendamaikan jiwa...

peringatan diriku..." hendaK menjadi daie perlu berilmu"

No comments: