Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, October 11, 2009

kesabaran itu perlu

kembali menulis setelah 2 hari bercuti..many jobs that i should attend last weekend samapi nak berblog tak sempat..
actually hari jumaat hari tu aku masak..masak nasi ayam dengan spagetti..budak2 nak datang..meraikan la..lagipun gaji baru masuk...alhamdullillah..kadang2 my tunang jeles pulak...

okey..after meraikan kedatangan student yang secara purata budak luar trg..aku telah memulakan memasak makanan yang paling simple..spagetti n nasi ayam..tapi sayang..makanan tak cukup..terpaksa menyuruh adik siapkan apa yang patut..my target 30 org..tapi ntah..tak tahu nak budget nak masak nasi kot..tu tak cukup..masak dalam kadar 10 tin...ntah btul atau tidak sukatan yang aku kira...nasib la semua dah get ready..just letak atas dapur..

semalam pulak aku menghadiri mpn..majlis perwakilan negeri..actually, aku secara rasmi dah jadi ahli jim, sebuah ngo dakwah...cuma ahli jim kemaman..aku kena tukar daerah la...tp tak tahu macam mana nak tukar daerah....huhuhuhu..after meeting, ader jamuan raya..best giler..menu daging kambing panggang..best la...then laksa..tapi happening gak la jamuan raya smi al amin kemaman...

skrg fokus hal hari ini..aku mengamuk..btul tak??bengang tahap cipan..masyaAllah..kenapa aku dikurniakan tahap kesabaran yang tinggi..apa pun student buat aku sabar...aku nka tolong mereka tapi mereka tak nak..penat tau!!pasal student aku..aku sambung dulu..nak berlayar dulu...see in the next post..insyaAllah

No comments: