Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, October 14, 2009

Ujian

kembali menulis..
kehidupan sabgai pensyarah sentiasa penuh ujian
especially dengan pelajar..
minggu ini aku diduga dengan telatah student yang agak
membengangkan aku..

bila dengar lagu REDHA dendangan kumpulan INTEAm,
aku pasrah setiap bait kata lagu itu..
tapi tak layak ke aku digembirakan..
kadang2 dalam cakap aku..aku nak seseorang itu mengembirakan
aku dengan jawapn positif..
aku terlalu banyak berkorban..
dari masa belajar sehingga aku bekerja..
aku terpaksa berkorban kerja untuk menyambungkan pelajran demi
nak berhampiran suami...
itu la ujian aku yang aku tempuhi..
bukan senang nak dapat kerja yang betul2 dah establish..
tapi aku yakin rezeki ALLAH di mana2
dengan niatku ingin membahagiskan dia..aku sanggup berhenti kerja
dan sambung belajar setrusnya menjadi pensyarah di universiti..
mudad-mudahan Allah mempermudahkan perjalanan hidupku nanti..
InsyaAllah..

sebenarnya hari ini adalah hari perhimpunan bulanan yang dianjurkan
oleh JKM. jabatanku..memang kelam kabut juga la nak menyiapkan ketupat..
aku tak pandai pun nak mengayam...huhuhu..tp syukur majlis berjalan lancar..
habis perhimpunan bulanan..majlis makan2 di rumah pengarah..
bulan syawal belum abis..tapi tahun ni penuh dengan jemputan raya..alhamdulillah..kesibukkan menunaikan jemputan umah terbuka aku mampu menghabiskan puasa sunat 6 hari di bulan syawal..alhamdulillah..esok ader lagi open house..tempat di poli lagi..

okey...list down the job what should i do...

p/s tanda ssignment budak dad2
tulis surat resign
memperkemaskan list jemputan
jahit langsir

No comments: