Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, October 19, 2009

last raya

hari ini merupakan last raya...30 syawal..
dalam pada itu tarikh 22hb nov makin kian datang..berdebar??
tidak sekali..

persiapan??? mungkin 50% dah buat...dalam cuti 3 hari sempena depavali aku
telah berjaya menyiapkan jahit langsir dengan letak reben kat door gift..
aku pun dah pandai gulung dawai untuk dijadikan hantaran..agaknya aku ni separuh kreatif..
alhamdulillah...

persiapan apa lagi yang tak siap??well, make up aku tak tahu nak cari siapa...huhuhu
kalau ikut hati malas nak make up tapi takut apa pulak kata diaorang especially si dia..
baju untuk nikah belum siap lagi..tudung pun tak tahu nak pakai macam mana..
kebenaran nikah belum..dia tak kasi gambar pun lagi...alamamak..macam banyak lagi tak settle..huhu (lakonan)

okey...sebenarnya bukan nak cakap pasal kahwin..tp dah melalut cakap pasal kahwin..baru je abis kelas pagi tadi..hari ni aku check in lambat 2 min..traffic jam kat lampu isyarat..nasib la diri...kalau cakap pasal keje..dah tak semangat..surat resign dah buat cuma nak call faizal tanya aper patut buat..okey macam diari pulak..

kita citer pasal student la..aku tak tahu la kenape budak2 skrg suka ringankan pasal solat..tak takut ker diaorg dengan azab Allah...yang pertama ditanya di kiamat nanti ialah SOLAT...kan ke solat tu tiang agama..kenapa budak2 skrg amik ringan?? tak tahu la macam mana nak bagi diaorg takut dengan azab ALLAH..

No comments: