Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, October 29, 2009

hujan yang gerimis

alhamdulillah..syukur padaMu kerana permudahkan diriku untuk menjalankan tugas ku sebgai hambaMu..

hari ni aku berjaya menghantar notis behenti kerjaku..syukur sgt2..Allah permudahkan...

aku berkorban lagi demi untuk bersama bakal suami ku yang tercinta..
semoga bakal suami ku menghargainya pengorbananku..dengan dah ada kerja tetap dan gaji yang boleh dikategorikan ok...sukar juga untuk membuat keputusanku..

aku sanggup jadi student semula dan berkhidmat di unversiti pula semata-mata ingin menjalankan tugas sebagai isteri.




itu kerja pertama ku, yang kedua aku pi pejabat agama..alhamdulillah..kebenaran kahwin dah dapat..syukur padaMu...nanti jupe juru nikah untuk berbincang pasal akad nikah..ayah ku yang kena jupe...


my third task ialah ambil gubahan bunga untuk hantaran ku..60 ringgit..tapi cantik la gubahan tu..aku tak berapa pandai sangat nak gubah bunga..kalau hiasan lain yang simple2 boleh la..kalau gubah bunga ni tak cukup kreatif lagi..majlis ku makin singkat...dah aku berada di politeknik pun ada lagi 3 minggu...


wow..masa cepat berlalu..bakal suami kata ibu sakit..risau aku..menitis iar mata pagi tadi..cuak la..aku ni memang cukup sensitif...mudah-mudahan ibu cepat sembuh..AMIN..
okey..seronoknya kalau banyak benda dah siap..mudah-mudahan berjalan lancar...kah kahwin pun dah edar-edarkan kepada kawan-kawanku di office ini...

No comments: