Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, July 17, 2011

kejadian sebelum ke majlis Birthday Aqeef


alhamdulillah, sudah berlangsung besday party baby aqeef danial yang pertama..syukur ya Allah kerana memanjangkan umur Aqeef. semoga Aqeef menjadi anak yang soleh dan menjadi anak kebanggaan ibu dan ayah.

tetiba ada idea pulak nak menulis..maklum la kepala dah rasa berat dgn asyik buat matlab ni..pastu tengah study how to convert signal to filter using matlab...lagipun ayah sofiya takde, tinggal aku bersama sofiya sambil berfb, berblog tengah Stanza Cinta...ayah sofiya pi LCCT, pi amik mil ngan adik2 ipar..so nampaknya pagi besok baru aku balik pantai dalam seterusnya pi uia....dah lama benar aku tak pi lab tu...

okey, memandangkan aku takde gambar masa besday part aqeef, so aku pinjam banner jiha je la..lupa lak nak snap 2-3 keping gambar suasana besday aqeef...padahal kamera ada je dalam hangbag...so gambar2 tu kite nntkan dr bloggers yang hadir atau tuan rumah yang update blog yer...

nak citer la, kami bertolak agak lewat, dlm kul 12 lbh padahal jiha dah bagitahu time potong kek kul 12..aku tak nak la force cik hubby pi cepat2..biar dia relek je..aku pi sana selepas aku berjaya jemur baju yang dibasuh...so dalam mencari taman keramat tu, dalam kul 1 dah sampai...aku lalu ikut klcc..jalan kat situ tak bz mana pun..tapi aku tak sedap la pi tangan kosong..maka aku terpksa cari hadiah la untuk aqeef...

dah la tak biasa tempat tu, silap masuk skit..terus sesat, asalnya aku nak pi aeon jusco setiawangsa, dah nampak signboard. tp confius..last2 cik husband masuk simpang ke balai polis datuk keramat..jalan..jalan..jalan..tup2 aku dpt bayangkan dah kembali ke kl..maklum la nampak bangunan celcom yang besar giler...

so bila dah jadi camtu, maka aku suggest ke ou sebelah pasar chow kit..tp jammed..cancel..so yang hanya terlintas adalah maju junction..so kat situ la tempat aku beli hadiah tu..hope aqeef suke..last minute maka bungkusan pun tak kemas..sorry jiha...setelah itu, aku kembali semula ke taman keramat mengikut jalan pertama tadi yang aku sampai...

maka kul 3 aku sampai...dah takde sape2 pun..nasib ada makanan lagi...so menu2 dia mmg best la..ada nasi ayam, mee kari..cendol pun...kuih muih..serawa durian pun ada...harap perut penuh...so aku hanya makan mee kari je..cik husband makan nasi ayam..katanya sedap...kek birthday aqeef pun menark..mmg deco majlis ni mmg cantik..maklum la tema bubbles..mmg meriah la majlis ni...aku dok hampir sejam gak la kat majlis jiha ni..thanks jiha atas makanan tu..mmg sedap...

sebagai kesimpulan, thanks kat cik husband yang membawa aku ngan sofiya ke majlis kawan bloggerku..selagi ada kudrat, selagi tu aku akan berusaha memenuhi jemputan kawan2 blogger aku ni...cuma yang tak best bila tak dapat jupe kawan2 blogger yang lain kan! mmg enjoy majlis besday kawan2 blogger ni...

No comments: