Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, July 3, 2011

kenduri kahwin lagi


alhamdulillah, hujung minggu ni sudah berakhir..dan tercatat sejarah aku tak ke mana2..bosan? jawapan yang pasti yer..aku hanya menghabiskan masa si rumah mertua..dn hari ni adalah hari perkhawinan best student masa zaman aku convocation..tahniah Pn Illi dan Encik Yusof..rupe2 aku kenal husbandnyer tu..mungkin tak kenal secara dekat tp pernah ku dengar namanya dan juga pernah melihatnya..tp aku dah lupe di mana..tp rasanya masa matrik dulu...tp sayang, aku tak dapat memenuhi undangan kerana si daughter tdo dengan nyenyaknya..tak sampai hati nak kejutkan dia..semoga perkahwinan mereka berdua diberkati Allah dan dikurniakan anak yang ramai..tak lama Illi bakal dpt gelaran Dr.. maklum lah dalam usia 28 tahun sudah pun memiliki scroll PhD..tahniah yer Illi..





entry kali nak citer aku pi kenduri kahwin malam tadi..kenduri ni jemputan untuk my mil..ada bau2 bacang dengan ayah si pengantin..aku bertolak dr klang 6 lbh sampai kl dlm 7 lebih..ingtkan nak solat kat masjid kg baru..tp kawasan tak memuaskan maka kami pun solat kat balai felda...kerana majlis kahwin tu dilaksanakan di dewan kayangan merak, wisma felda, jalan semarak kuala lumpur..


alhamdulillah kami sampai on time kat majlis tersebut..pada asalnya masa nak masuk tu, hanya 2 saje dibenarkan masuk..malangnya kami dtg 5 org..dlm kad undangan takde lak kata kena hadir 2 org..apapun kami masuk dan duduk meja 41..biasa la kenduri org kaya..mmg camni..banyak protokol..huhuhu..hidup yang penuh protokol mmg membosankan...hahaha..kenapa la bila aku kahwin dengan cik suami, selalu je jemputan dgn org2 kenamaan..maka bila ada org kenamaan, maka penuh la proktokol..


bayangkan tulis dlm kad, pengantin tiba jam 8.30 mlm tapi sampai 9.15 malam..aduisss...perut sudah lapar..tapi apa daya, kerana protokol, maka kami terpaksa mengikut flow2nya..biasa la kalau org kahwin sekarang..kena berarak, bacaan doa..selawat..dan la dah banyak majlis skrg nak buat waktu malam..konon2 dinner la..tuan rumah ni tak fikir ke kalau yang ada anak kecik..ingatkan majlis kahwin bleh la mengeratkan hubungan silatulrahim...ntah la zaman sekarang semua majlis nak gah je..kalau tak gah, sure diperkatakan org...tension aku majlis2 camni..hahaha..maklum la majlis aku tak pernah berprotokol dan takde berarak masuk dewan, tepung tawar dn sebagainya...


dah la semalam sofiya asyik takleh dok diam, nak membuas je. nak capai itu ini..nasib la aku ni mahir lahir nak control sofiya ni...tak tahu kenape dia tak behave..agaknya dia tak berapa suke menghadiri majlis yang macam ni kot..maklum la kalau majlis kahwin, kalau ada nyanyi bagai ni, mst majlis yang lagha kan..kalau majlis yang mengagungkan Allah, sure selawat punyer...ni tak....opss tak nak la komen banyak..cuma kadang2 kena tanya hati kenape bila kahwin kena habiskan duit yang banyak..dalam sehari je, org sanggup untuk habiskan 20 ribu ke atas semata2 untuk satu perkahwinan yang gah..adoiiii...zaman sekarang, nak gah..mmg kena habiskan berpuluh2 ribu..kalau perkahwinan artis lagi la...dunia oh dunia..dunia akhir zaman..sedangkan perkahwinan yang diberkati Allah ialah perkahwinan yang tidak menunjuk2..dan dibuat secara sederhana...


Jom layan gambar lagi




No comments: