Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Friday, June 24, 2011

percutian yang dinantikan


ini la kami satu keluarga


suasana bukit tinggi pahang


agak lama tak update blog..alhamdulillah, malam ni dgn izin Allah, maka blog aku diupdatekan..banyak sangat benda nak citer..tapi terpaksa ditunda sehingga dah tak tau nak start mana. kalau kat uia skrg, nak blog walking mmg tak sempat..hanya blogwalking blog2 yang ada list sebelah tak pun yang famous amos kat Ukhuwwah Blogger tu..nnt add lagi bloglist tu..senang aku nak kenal lebih mendalam.

kenapa aku suka lepak ukhuwwah blogger..salah satu semua bloggers kat sana sporting..bleh citer apa2 aje..dn ia juga private group..hanya org tertentu je yang di'add'kan.

apa korang nampak? okey aku nak citer, percutian pertama aku bersama cik husband dgn juga my 1st daughter. b4 ni mana aku pi bercuti, maklum la..ada je halangan..dan juga merupakan percutian pertama untuk cik husband and his family sejak arwah FIL meninggal dunia 16 tahun lalu..bertapa kan diaorg tak melancong..so aku pun rasa happy kerana dapat menghappykan dioarg..

watak-watak yang terlibat ialah, my MIL, husband, sofiya, dan 4 org adik ipar-syaquif, atique, rahique and hetty. actually, aku tak nak pun bermalam kat sana..opps lupa lak nak bagitahu pi mana..kami bercuti di tanah tinggi pahang..kami bertolak dlm kul 10 lebih dr klang dan alhamdulillah sampai dlm 1 lebih..
tp encik syaquif yang beria2 nak bermalam, maka aku n cik husband iakan aje..tp percutian aku kali ni mmg jimat. hanya 250 ringgit aku bawa..itu la faedah kalau bercuti beramai2..memandangkan adik ipar yang beria-ia nak bermalam, dgn senang hati dia support penginapan, kami amik 1 suite dgn satu bilik..dgn harga rm 370..kalah duit aku bawa..duit tu aku guna bayar minyak 15ringgit, bayaran masuk, 12 per sekepala (total 84 ringgit) dan makan pagi berdua sebanyak 70 lebih sbb termasuk cukai..okey la kan..nama lagi bercuti..

aku bersyukur sgt, akhirnya aku jejak juga bukit tinggi, selama ni dok dgr org ckp je..lepas ni cadang nak pi melaka pulak..apapun genting aku tak pernah pg lagi..hebat tak aku??selepas solat zohor dn asar secara jamak serta qasar, maka aku bertolak ke japanese tea garden..opss b4 terlupa, aku terlupa bawa pampers sofiya..dgn izin Allah, maka terjadi la peristiwa tak bawa pampers sofiya, nasib bawa 2 keping CD - cloth diapers (boleh la back up kalau sofiya terberak).

aku ingat japanese tea garden ni camner la, rupa2nya tempat jalan2 di hutan..ada pondok (umah org jepun), ada taman yang comel2, ada taman dan bunga2 yang comel..dan tak lupe juga boleh sewa kimono- maaflah aku tak dpt la nak pakai kimono..mahal la 20 ringgit sewa..baik beli baju kimono terus..so aku juz amik picture satu pasangan couple yang tengah bz ambik gambar kat situ. mmg pancit juga jalan2 sekitar japanese tea garden ni..dan aku juga terkena sengatan binatang masa pegang pagar kat botanical garden..ingatkan ada kejutan elektrik..nasib skit..lama2 baik..


sekitar Japanese tea garden


suasana dlm bilik



puteriku sofiya yang happy


suasana malam

alamak, kalau nak citer mmg panjangkan..so balik dr japanese tea tu, kami pulang ke bilik..opss lupa nak cakap, tengahari tu kami makan nasi lemak yang dibawa bekal oleh my mil..nak beli makanan kat sana mmg mahal..air tea pun 8 ringgit, nasi lemak lak 21 ringgit..boleh pokai..so adik ipar aku sanggup turun kat bawah mencari makanan yang boleh makan la..sambil tu bleh beli pampers sofiya..
diaorg pi genting sempah.

ringkaskan citer, aktiviti malam, kami jalan2 disekitar kawasan colmar tropicale..itu la tempat tdo kami..kami sempat tengok aksi org main apa, tiup2 masuk mulut tu, lupa la apa dia panggil..dan juga magic show..tak silap aku budak yang wat silap mata ni dr thailand..semua adik beradik dia main silap mata..kakak ni umur 17 tahun, diikuti abg 16 tahun, 15 tahun dan last 12 tahun..kagum kejap macam mana dia leh wat silap mata..tapi mana bleh percaya benda camtu..kan syirik tapi aku amik ia sebagai just for fun..

memandangkan sofiya dah tdo atas pangkuan, so kami pulang dan terus tdo..aktiviti esok pagi, jalan2, amik gambar dan breakfast..tp cuti ke bukit tinggi perlukan bawa duit yang banyak sbb macam2 ada..kolam renang, kedai makan pun banyak tapi mahal..yang sedihnya kami tak sempat nak pi animal part sbb my sil semua lapar maklum la yang breakfast tu aku, husband, mil and hety..2 free and 2 bayar..kalau 3 org bayar gak, kopak la..so conclusion..kalau nak bercuti mmg kena ada duit kecemasan...okey sekian laporan aku sempena percutian ke bukit tinggi pada 18 - 19 jun yang lalu..lepas ni aku mahu jalan2 ke melaka..jom sape nak ikut...

No comments: