Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Sunday, June 12, 2011

sofiya dpt hadiah



hujung minggu dah nak abis..:-( maka esok aku akan kembali ke lab..so dikesempatan ni aku nak citer la weekend aku skit..especially yang berlaku semalam..lagipun agak lama aku tak tulis entry pasal weekend ni..nak kata weekend aku penuh xtvt takde la sangat.

actually semalam besday one of my friend kat ukhwah blogger..sejarah aku masuk group tu disebabkan kawan blogger gak yang invite..tak lain ialah ummi husna atau nama sebenar nurul aziyana..kalau ikutkan dlm list aku, tak ramai yang aku list blog dia..tp aku ni jadi follower dia org..

semalam aku menghadiri besday cyrus anak kepada miera..kecik molek orgnya dan dikira amat baik..kadang2 hairan bila baca blog dia, pasal tenant tu..takkan org sebaik miera tu boleh dianiaya..takpe la..nnt tenant tu akan terima balasannya..

aku ingat tak jadi nak pi majlis besday cyrus..maklum la my hubby kan nak pi muar settle kes yang 16 tahun masih tak settle..tak lain tak bukan kes mahkamah..dalam sejarah tu...tapi alhamdulillah, my hubby pi kul 4 ptg..kul 3 pagi dah balik..ni semua gara2 aku dah mengamuk nak join birthday tu..hihi..jahatkan aku...ada gak hikmahnya bila aku majuk manja2 ni..thanks cik hubby yer..

bila cakap address ke umah miera, cik husband ckp kenal sgt..so aku dgn selamba tak amik address, tak amik phone miera..sampai2 je kat are umah tu..tak jupe pun blok 1..yang ada blok 11..maybe aku silap pandang..yang no 1 tu adalah no 11..tengok2 ada khemah kat bawah tu..biru putih lak tu..nak tanya segan..tapi aku ckp la kat cik husband..maybe kot yang tu..aku cakap la tak yah tanya la..gamble je la 3 beranak ke sana..sampai2 je aku nampak jiha..walaupun 1st time..tp tengok secara life..tp macam sama la dlm fb..so aku ckp kat cik husband..ye la ni...gementar juga 1 st time pi kenduri anak ukhwah blogger ni..

sampai2 kat sana..ada jue rayyan, ada dayu, ada nurul mama rania, ada nano nor..tapi tak sempat nak tegur (sorry na)..jiha of course la sekali dgn meja aku..selain tuan rumah miera..sempat jupe ena walaupun tak sempat nak berbual..maklum la dah sampai kul 2..rushing la nak balik solat zohor lak..balik2 dr umah miera terus balik klang aka umah mil..so tak ke mana2 la lepas tu..makanan kat umah miera best gak..especially laksa..husband aku suke laksa penang tu..ada peluang la nak masak laksa lepas ni...

maaflah...aku tak sempat amik gambar..kamera saje tak nak wat turun..dok dlam keter..sbb aku kan pemalu nak amik gambar..so kalau korg nak tengok gambar party cyrus, nantikan kawan2 blogger lain yang update..
so skrg nak citer peristiwa b4 pi birthday cyrus..aku cari la dulu hadiah..takkan nak pi tangan kosong..sure kena ada hadiah..hadiah sebagai perkenalan dn juga untuk birthday boy...

so memandangkan aku dr klang, maka jj bukit raja menjadi tempat terbaik untuk aku singgah ke sana mencari something...masa aku kat sana, sofiya ngan ayahnya tak turun..maka dengan rajinnyer aku bz mencari hadiah yang berkenan..tp susah sgt nak cr yang berkenan..ada yang berkenan, mahal pulak..tak padan dgn hadiah tu..ada yang berkenan tak sesuai dgn usia birthday boy..pening nak cari yang sesuai..tapi aku berkenan giler untuk sofiya..apa lagi pool ngan ball menjadi idaman aku..akhirnya aku jupe..hahaha..hadiah untuk besday boy tak dpt..tapi untuk si kecik sofiya dah nampak..mulanya tak nak beli..tp berkenan giler..maklum la..nak anak pandai ni..macam2 nak beli utk dia..biar dia explore dunia dia..akan aku buat apa je demi anak aku sayang giler kat sofiya...akhirnya aku jupe gak untuk cyrus..hope dia suke..pening tau anty cari hadiah sesuai..kalau bleh mmg nak edu kids...tapi semua mahal yang kadang2 rasa akal tak leh terima harga tu...

best kan jadi sofiya..ada je hadiah baru..tak sabar nak pump pool tu..biar dia main dalam kolam tu..sure seronok tengok anak dapt explore dunia ni..lagipun sofiya ni bukan jenis suke sgt pada permainan..dia lebih minat buku..kalau buku furqan tu..dh koyak pun...nasib cover je...takpe la..nnt aku tape la..suke tengok dia explore dunia dia...aku mmg mahu anak jadi doktor mata macam dr. muhaya tu tp in the same time dia pun ku nak dia jadi hafizah..mempunyai akhlak seperti fatimah az zahra anak baginda rasulullah..begitu tinggi cita2 aku terhadap anakku sofiya..moga2 Allah makbulkan doa aku dan suamiku..ameen

No comments: