Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, June 7, 2011

entry merapu meraban



sejak aku bagitahu my personal problem nak wat research to my SV, nampaknya aku makin bz dengan kehidupan as a master student..huhuhu..hakikatnya belajar coursework lagi best rather research...1st, senang je kan..pi kelas..dgr, balik kelas..kalau ada quiz, jawab la, kalau ada test jawab la..berbeza dengan reseach tiada permulaan dan tiada pengakhiran..opss ada la..itu kalau research smooth..kalau research in bidang engineering more difficult la skit...kadang2 dok dalam toilet pun cari ilham camner nak running simulation, macam mana nak kasi mata gerak dan sebagainya..maklum la aku buat research movement wheelchair using eye movement..nampak gempak kan!! 

panjang btul mukadimmahnya..dah 7 of June, so my little girl yang bernama sofiya yasmin sudah 9 bulan..apa korang nak tahu pasal my little girl ni??? opps sudah tentu dia comel..dah ada rambut lebat macam awal2 kelahiran dulu.mmg hitam la rambut dia..hepi tengok anak nurruadilla dah bleh merangkak 5 tapak..anak dia baru 6 bulan lebih, sdgkan sofiya dah 9 bulan..still tak dpt merangkak..duduk pun tak reti sendiri..tapi takpe..lain baby lain perkembangannya..sofiya hanya tahu angkat punggung..tapi gerak ke depan tak mahu..takut agaknya...hehehe..kadang2 dia goyangkan badan yang dlm posisi merangkak tu ke depan belakang..mmg comel kan! dia pun dah banyak suara tapi belum tahu bercakap..dia juga pandai tepuk tangan sendiri...

sepatutnya sofiya kena pi wat medical check up untuk 9 bulan..tapi aku minta my hubby pi hari khamis..maklum la hari ni aku ada pertemuan dgn puan SV..so terpaksa la tunda kan..lagipun aku biasa ke KKIA ni hari khamis..ntah berapa la berat si comel aku tu...dia tu mmg tak makan banyak..smlm suapkan nasi..bleh nangis2..tak nak la tu..tp geram btul ngan sofiya bab makan2 ni...belum nampak so excited macam budak lain...takpe la...jangan dah besar susah nak makan..lan jadi macam budak afrika, perut besar, tulang takde isi..sbb kekurangan zat..bahaya kalau kekurangan zat..jadi lembab dan kurang pandai..so aku takkan give up kasi sofiya makan..

sebenarnya tak tahu nak citer apa, maklum la sejak rajin wat research ni aku jadi sukar nak berblog, blogwalking dan sebgainya..skrg ni aku cuba mencari ilham macam mana nak celebrate his birthday..tahun lepas dia belanje kami2 makan kat kenny rogers..tahun ni tak nak la..nak wat surprise la..tp kad tak wat lagi..huhuhu..kena siapkan juga handmade card tu...idea dah ada...next week la besday dia..tapi aku dah booking homemade choc tapi belom bayar...kemudian kek pun aku tempah..tunggu confirmation..sejak ada internet ni..semua nak online...dah tak perlu ke kedai2...so nnt kalau aku wat biznes..even ada kedai sendiri..kena online juga..baru success..betul tak?? tak sabar kan nak wat surprise kat cik husband..maklum la 1st time nak celebrate his birthday sejak kami sah suami isteri...nak kasi hadiah ke tak??kena shopping kat SOGO ni..cari sehelai t-shirt pi office pun ok...



sebagai kesimpulan kepada entry hari ni, sayangi la suami dan anak2 anda dengan seadanya kerana mereka adalah pinjaman Allah semata2..semoga kita sama2 mampu menjaga amanah yang diberi Allah..lepas ni nak tulis entry pemimpin dan pemerintah..okey tak? semoga hubungan aku bersama suamiku dipanjangkan hingga akhir hayat dan begitu juga dengan sofiya, semoga aku mampu memberi kasih sayang sepenuhnya pada si comel ibu ini. 

No comments: