Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Saturday, November 27, 2010

pengalaman itu indah..part 2

sambungan kisah bersalinku ini..
setelah puas berjalan di jakel and plaza perabot shah alam..aku balik umah..
alamak dah citer la apa yang terjadi lepas tu kan..

masa tu aku dah start cuti mid term break ngan raya sekali..kira 2 in 1 la..
so esokkan aku follow hubby pi keje..
walaupun aku dah cuti tp aku setia menemani husband pi keje..isteri mithali la
padahal aku follow hubby sbb nak bli carpet kat jalan tar..


masa pi jakel shah alam tu..carpet ader jakel ada jualan..ltp tak berkenan
corakknya tak cantik sgt macam kat umah aku skrg..huhu..cantik ke carpet umah aku tu??
persoalan yang terungkai...
well masa pi jln tar,,,mmg rabun mata gak nak cari yang berkenan
harga pun lebih kuran, tak macam kat jakel shah alam..harga nak mampuih
maklum la dia sorg je jual carpet..
kat jln tar bersaing2,...dlm sibuk cari carpet..
aku suruh hubby berhentikan kat tepi kedai2 nak cari tudung raya..
kalu ikut hati nak je shopping kat jln tar tu..
tp memandangkan hubby beli carpet 2 bidang n kena hantar kat keter
aku pun terpaksa la join hubby pi keter..so melepas la nak shopping area jln tar..huhuhu

kemudian kami balik ke umah sewa kami di lembah pantai..dlm pada itu aku ada cakap kat hubby
"macam mana kalau bersalin ptg ni..esok ke..maklum la asyik berjalan"..suami cakap "ok je"..

tp ptg jugak lepas dok pasang carpet, terus kami pulang ke klang..
buka puasa di rumah ibu..maklum la kami belum secara rasmi dok umah sewa..
selalu pi anto brg..itu je..

tp pengalaman bersalin tu mmg indah walau singkat..huhuhu
malam tu aku rasa sakit perut..lain skit tak macam hari2 sudah..
alhamdulillah sepanjang mengandung, perut tecik je..hingga kawan abg ramai tak perasan aku mengandung
ada pulak yang terkejut bila bagitahu my hubby cuti sbb isterinya bersalin..
aku tak sangka perut lain dr yang lain tu tanda nak bersalin keesokkannya..
mmg la sengal2 skit kat perut..tp takde la sakit sgt
lagipun before ni pun pregnant takde sakit belakang, kaki..
bengkak kat kaki pun takde..alhamdulillah..senang juga la pregnant

esokkan pagi sahur seperti biasa
apa yang aku perasan..aku susah nak buang air besar
rasa susah sngat nak buang air besar
3-4 kuar masuk tandas..tapi tak berjaya
tak tahu naper..tp aku berjaya juga..then aku sambung tdo..tak tahu nak wat aper..mmg target ader
nak solat dhuha dgn tadarus al-quran..kena abiskan juzuk 27..
tetiba aku rasa sakit perut..tiap sejam perut aku rasa memulas..aku ingatkan salah makan
terus aku contact hubby ckp sakit perut..
then sakit lagi selang sejam..aku sms hubby cakap sakit lagi perut n pinggang

then hubby ckp kalau ader apa2 bagitahu adik ipar, si syaquif..tp bila
time dia tanya aku dah ok..
dekat kul 1ptg hubby balik..terkejut gak yela dia tak bagitahu pun nak balik
pastu hubby ckp la jom pi hospital...aku tak nak..sbb ye la baby lambat lagi kuar
aku bukan expert sangat dgn hal bersalin ni..
tp bila ckp kat mak, mak suruh pi hospital..terus aku pg..mula2 mmg tak nak pi..
tp aku belum kemas pakaian aku untuk ke hospital...then suami susah payah a.k.a kelam kabut kemas barang aku..beg baby dah siap...aku rasa sakit takde la sangat..

terus aku pi hospital bertemankan hubby n adik hety..sampai kat sana terus pi bahagian kecemasan..arghh b4 terlupa, masa last pi toilet, kuar darah..dah nak bersalin ke????
sampai hospital..bagitahu sakit perut..tp diaorg ckp kena pi kat bahagian bersalin tu..
dgn sakit skit2 tu aku gagahkan diri ke bahagian tu dgn adik hety, suami lak pi cari parking..
masa sampai kat bahagian tu..ckp la sakit perut, cakap ada darah kuar tadi..
terus dia suruh amik berat dgn aku kena baca bacaan tu sendiri..hairan berat dah turun...

kemudian aku disruh baring..masa tu la first time check VE..cuak juga..ye la tak pernah rasa..asyik dok dengar citer je..mana tak takut..bila doctor check..katanya bukaan dah 5 cm..alamamk aku dah nak bersalin??sediakah aku??? terus tukar bau pink..pakaian rasmi..hehehe
tp masa tu hubby takde..maybe dia pi register aku nak masuk wad...
selepas puas dok kat katil tu..aku diusung masuk wad bersalin...

alamamk..panjang la..citer lain kali..nak pi layan sofiya dulu..perut pun dah lapau..huhuhu

No comments: