Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, November 25, 2010

pengalaman itu indah..part 1

nampaknya semua org dok citer pasal bersalin..tp aku blom menulis lagi pasal benda tu..huhu..pengalaman??menarik atau tidak..vote sendiri...

tak tahu nak start camner..maklum la kehadiran babyku tidak seawal yang dijangka.
sofiya lahir lebih awal dr jangkaan..mengikut kiraan sofiya sepatutnya lahir 20hb sept, awal sehari my besday..tp dia keluar pada 7 september 2010 bersamaan dengan 28 ramdhan pd jam 6.42 petang..

masih ingat lagi diingatan sofiya keluar pada hari selasa..
aku sebenar tak tahu nak citer macam mana..bukan tiada pengalaman..tp pengalaman aku lain dr yang lain

okey before aku bersalin..aku telah berjalan sakan..bermula la al-kisah
aku mengembara ke sogo mencari bantal besar untuk keperluan rumahku pada hari sabtu..
dr klang aku sanggup turun ke kl semata-mata nak dptkan bantal big size kat sogo..hanya itu yang aku beli..dah dapat barang tu..terus aku ke rumah sewaku di lembah pantai..landing sekejap..after zohor..balik ke klang..tika itu aku masih bertenaga berpuasa

kemudian the next day, aku pi jalan2 ke jakel shah alam..mencari baju raya untuk diri ini dan juga baju melayu suamiku..hebat tak aku..last minute baru buat persiapan nak raya..itu pun puas aku merayu kat hubby nak baju raya..so kami jln2 di jakel shah alam pada hari ahad...bukan senang nak cr baju melayu kan..dgn aku lagi..mesti ada try and error kan..so takes time la...tengah hari juga baru kami siap shopping...pulang dr jakel..singgah plaza perabot shah alam..bersebelahan..tp kena pi dgn keter la..jenuh kalu jln kaki..

dr satu kedai perabot kami masuk..bukan ke main dgn sarat..tp sarat ke? aku tak rasa yang aku sarat mengandung..maklum la my tummy kecik je..kalau naik public..sure kena berdiri..mana org nampak perut aku..huhuhu..kedai perabot kat situ banyak la gak..nama lagi plaza,,,tapi semua mahal2!!waduh,,,bila diri mahu jadi jutawan,,kami balik dlm lingkungan kul 1..

sampai2 umah my family tak sampai lagi..so aku suruh la en hubby pi bayar zakat fitrah dulu...
masa bayar zakat fitrah dkt dgn masjid berhampiran..masjid ni tgh baiki...ader la hamba Allah kasi bubur lambuk kat kitaorg..apa yang pntg..bubur lambuk kat sini tak sama dengan bubur lambuk yang aku tahu buat..huhuhu...lepas tu hubby pi potong rambut pulak..nak beraya..kena la smart..nnt apa org kata..hehehe..

kena sambung la entry ni..huhu..so aku letak gmbr sofiya dulu


2 comments:

nur easy said...

singgah jalan-jalan tgk bby yasmin..;)

CaHaYa^KetEnaNGan said...

thanks singgah blog yang tak seberapa...