Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, November 25, 2010

1st anniversary

sudah setahun genap usia perkahwinan ku pada ahad lepas..silap terawal pulak..hehehe..isnin lepas..
tp sayang aku tiada idea nak sambut anniversary segempak org lain..maklum la..sejak berdua dan bertiga rasa nak kuar sensorg macm tak independent lagi..mst nak berteman..kalau berteman takleh la beli depan si dia..nnt dia perasan la pulak...

untuk meraikan pertama kali menyambut ulang tahun perkahwinanku..aku pun decide dgn suami untuk meraikan makan di luar..mula2 idea nak makan kat tony roma..ntah btul ke tidak ejaan..nnt aku check semula..tp memandangkan aku dah banyak makan daging masa raya korban tempoh hari ni..so dibatalkan makan kat situ

so aku ngan husband ngan si kecik pi la mid valley..after bersiap2 dalam kul 6 lbh kami bertolak..sampai kat mid valley dlm kul 7 agaknya..baru dpt sambung pg ni setelah penat menulis ptg semalam

ntahlah semalam sofiya tak nak tdo..bila menyusu tak nak tdo..smlm aku buat stok ebm..tp dpt tak sampai 3oz..takat 60 ml lebih..hr ni 2 kali ganda 120 ml..so 4 oz..alhamdulillah..meningkat..kdg2 tak tahu dah nak wat camner nak bg susu naik..alamak dh lari topik..ni la penangan kalu br pump susu..sofiya still tdo lagi..hope dia tdo dengan nyenyaknya..cian kalau dia asyik tak tdo..bila nak besau???
okey sambung pasal anniversary ni..after 8 tahun kawan, akhirnya kami disatukan dalam majlis yang cukup ringkas pada 22 nov 2009..alhamdullillah..sah hubungan kami disisi Islam..dan pada 7.09.2010..maka lahirlah jantung hati kami..

kdg2 rasa sangsi lagi..betul kah aku ader anak..sungguh cepat masa berlalu..terlupa diri ini sudah menjadi isteri dan ibu kepada sofiya yasmin..bila kuar dengan hubby, kekadg aku terlupa yang aku ada anak..
tp alhamdulillah, masa celebrate my 1st anniversary, sofiya join sekali..walaupun dia tak mengerti apa2..harap dia faham..ibu n ayah punyer anniversary..

tp syg, kami tak leh lelama kat mid valley, maklum la bila bawak si kecik yang teramat kecik..br nak masuk 3 months..banyak ragamnya..asyik nak cry je..huhuhu..sudah makan kat the fish manhattan terus balik..nak citer la skit..itu la kali pertama aku makan kat situ..aku ni jenis kalau org tak perkenalkan payah nak makan sendiri..ntah la..aku lebih suka makan food court dr makan fast food restaurant..tp berlainan dengan my hubby..

apapun thanks to my hubby yg kuarkan duit makan kat situ..tiada ungkapan indah yang mampu aku coretkan melainkan 'I LOVE YOU MY HEART'...

No comments: