Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, February 16, 2012

demam AIRASIA

assalamualaikum


waduh, agak 2 weeks blog ini tak di'update'...takpe la kan..bukan ramai pun yang follow blog ni kan! lagipun kalau nak menulis is better penulisan tu ada input kan! kan tak pasal2 nanti blog ini jadi saksi semasa perhitungan di padang masyhar..sungguh menakutkan...


so di kala mencari ilham untuk idea penulisan dalam thesis, sambil2 tu layan la tiket flight airasia..maklum la tengah promotion.. asal valentine mesti ada promotion..teringat masa 1st time pandai booking tiket menerusi internet ni..masa tu masa berkhidmat as a lecturer kat politeknik...tapi masa tu zaman pakai credit card..so pinjam kredit mak, pastu bayar semula.


BIG SALE

 Fly from Kuala Lumpur 
BaliPhuket
HanoiGuilin
ChennaiClark
Hong KongBangkok
SingaporeKuching
Kota KinabaluLangkawi
All-In-Fare
from RM
19



kalau ikut diri ni, mmg sejak kecil suke sangat berjalan2...mmg my parents akan bawak pi jalan-jalan especially round semenanjung la...kalau nak pi oversea tu maaf la, kewangan mak ayah belum mampu nak bawa kami naik flight, ye la dulu mana ada airasia, hanya ada MAS..org dulu, kalau dpt naik flight mmg org kaya la..sekarang tidak lagi...so kalau sekarang, budak-budak pun dah merasai naik flight...agaknya kalau sekarang, yang tak pernah naik flight tu yang pelik kan!


dalam meng'usha' tadi sempat la aku tengok flight pi jakarta, bandung dengan harga rm 17...murahkan..surabaya pun 17 ringgit...usha lagi kat tempat lain, ada 7 ringgit, macam pi vietnam, singapura, bandar acheh, brunei...huhuhu dasyat kan....kemudian usha pi oversea yang jauh sakit..pi melbourbe, perth harga tiket je 53 ringgit....huhuhu mmg tertarik dan menawan kan...cuma masalah tarikh nak pi bila tu masalah....tapi kalau bleh, buat masa ni aku hanya berminat nak pi negara yang ada kenalan..like singapore, surabaya, bali...semua tu ada kenalan..so untuk hotel dah save budget...opss pi langkawi pun ada tiket 3 ringgit, balik pulak free....uish..berkenan la pulak...


tapi insyaAllah, dalam bulan ni nak pi Penang, naik flight...so nanti nak call x-student, biar mereka jadi tourist guide..kalau nak citer pasal jalan2 Penang, last masa jadi lecturer pengiring tengok asimo...kira tak berjalan mana pun...tapi masa kecik2 dulu ada la gak melawat ngan mak ayah dan adik-adik dulu...pastu bulan 6 pulak akan pi kuching...so rasanya kena ada juga trip untuk hujung tahun..mahu berjalan sama mak ayah pulak..so apa kata bawa mak jalan2 ke jakarta..okey tak? nnt tanya mak..hehehehe..giler mahu berjalan, sedangkan kewangan makin lama makin menipis...takpe la kan..rezeki Allah..who knows...so tengah berfikir nak pi jakarta selain bawa mak, ayah..nak bawa sape lagi yer....tapi kalau jakarta mahu tidur di mana? kata na nak jimat..okey tukar rancangan...kita jalan2 ke bali tak pun bandung...balik ni ask my husband again...lupa lak kenalan ibu ada chalet kat mana..either bali atau bandung....check tadi, mahal la bali...cancel, pi jakarta sudah..


okey, sebenarnya bila kita berjalan2 ke luar kawasan, kita akan rasa kagum dengan ciptaan Allah..itu sebab kita digalakkan melancong..sambil melancong, bleh lihat kebesaran Allah..apa yang ada di tempat lain dengan apa yang tiada di tempat sendiri...selain bleh rehatkan diri, mengeratkan hubungan dengan suami isteri dan anak-anak. So bagi yang ada rezeki lepas, rasanya tak salah habiskan duit dengan membawa isteri, anak-anak dan mak ayah melancong kan! bagi mak ayah, sure dia happy bila dapat bercuti bersama anak-anak kan! so hargai la mereka selagi mereka masih bernyawa...hope aku pun dah bercuti bersama mak ayah aku...last aku bercuti bersama adalah sebelum kahwin..pi Langkawi....seronoknya bila mengimbau kenangan...


okey kepada kawan-kawan yang mahu melancong, sila la terjah laman web airasia yer....promosi tamat pada 19 februari...

2 comments:

Dina Zakaria said...

we love travelling too..tp kan nurul, bercuti kalau dpt bwk mak ayah, mmg rasa puas hati..sbb dulu kecik2 asal cuti sekolah mesti sibuk suruh mama abah bawak gi jalan.skrg turn kita balas jasa dorang pulak.=)

CaHaYa^KetEnaNGan said...

btul tu dina..skrg turn kita lak bawa mereka...mmg masa cuti sekolah la paling best..dpt jalan2, kenal negara org..kalau masa kena buat karangan tu yang best..ada idea nak tulis kan!