Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Wednesday, May 19, 2010

mimpi yang pelik2

ni nak update ke blog..so kena pikir citer apa yang patut diciterkan...
sebenarnya nak citer mimpi yang aku hadapi smlm..

ader mimpi kelakar..ader mimpi menakutkan..ader mimpi pelik...
kenape aku mengalami 3 mimpi dlm sehari? sbb aku terkejut 3 kali...

mimpi pertama berlaku waktu tdo pertamaku..
aku mimpi aku hampir dirogol...dlm mimpi tu
aku baring di belakang..tetiba aku terkejut...
aku tgk2 org lain drive..bukan suamiku..
rupa macam cina..aku tanya siapa kamu..
dia suruh aku diam..aku mula takut2..
dalam ketakutan..aku mula memberani merampas stereng kereta...
aku suruh si penjahat tu kuar dan aku ckp biar aku drive..
bila aku dpat stereng keter tu...terus aku pecut specutnya
sehingga aku terjaga...
aku bangun dlm ketakutan...
kenapa aku mimpi yang menakutkan..
suasana di dungun sejuk..maklum la hujan..yang bunyi cengkerik...
then aku pun terpikir..mungkin Allah nak gerak kan hati untuk qiam..
so aku qiam..itu la rahmatnya..dr solat tahajud sampai la witir..1st skali bangun aku lihat perutku...rsau kehilangan baby

okey mimpi kedua berlaku masa tidur lepas qiam..
aku mimpi pelajr2 al-amin bz mempersiapkan latihan ketenteraan untuk melawan
tentera zionis...tp tentera tu btul2 atas markaz tempat budak2 training..ya Allah takutnya..
aku tak tahu nak buat apa..yang aku tahu aku takut untuk berdepan dengan tentera zionis yang kejam itu...

mimpi ketiga lupa..hehehe..tp yang pasti pelik dan ajaib

No comments: