Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, May 11, 2010

cuaca di dungun

dah lama tak menulis...seminggu...malas nak buka internet..lagipun kena berebut dgn adik yang bongsu..sebenarnya takde apa yang dicoretkan..cuma mahu cakap cuaca di dungun sungguh panas...

tetiba hari khamis lepas, aku terasa bahang kepnasan dengan cuaca di dungun..heboh memperkatakan pasang la air cond..tp mak kata tak mampu bayar bil...haha..alasan cuma..tp bila pk panas di dunia dah tak tahan, apatah lagi panas di akhirat kelak..matahari hanya sejengkal dgn kepala..tak tahu nak bayangkan macam mana peritnya cuaca di sana.

dengan keadaan yang panas ini, membuatkan aku mesti mandi 3 kali sehari..tp malangnya air tetap panas..dinding umah pun panas.ingatkan mandi bleh sejukkan badan tapi makin pening dan tak larat..takpe la dugaan ibu mengandung macam aku..

hari ni baby kurang aktif..agaknya merajuk tak dapat something dari aku...nanti aku pk sbb apa dia merajuk..slalunya dia aktif b4 aku nak tdo..tp sejak 2 mlm lepas..dia aktif petang2 sambil tengok adamaya...best ke adamaya? takde la..mak kata citer suami dayus..ye la suami yang benarkan istri kuar jupe bf lama..

okla..tak leh melalut lama sangat..tak larat..banyak citer nak diceritakan..tp tak larat..so kena stop..lagipun dh lewat mlm...

No comments: