Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, May 4, 2010

impian



sebenarnya bila baca blog semua ibu bapa inginkan anak yang soleh dan solehah..begitu juga dgn diri ini..nak anak yang soleh juga..

sbnrnya aku nak citer perkembangan diriku ini..bila lihat my tummy di cermin..terasa besarnya perutnya..mcm org pregnant...hehehe..boleh pulak tulis statement mcm tu..padahal mmg diri tgh mengandung..dah 20 weeks usia kandungan..mmg patut la perut besar..
tp aku malu untuk memiliki perut besar..sbb perut besar tu kan untuk org gemuk..hehehehe..macam la diri ini tidak gemuk..

sbnrnya bnyak aku nak coretkan minggu lepas..tp keadaan broadband yang bermasalah..so terpaksa tangguh penulisan ku..tp takpe..tak menulis blog pun, aku still menghabiskan masa dengan berfaedah...lihat rutin ku minggu lepas :


* ahad: pi usrah dgn kinah kat umah mak cik azmi
* isnin: di al-amin -iftar jamaie ...first time puasa sejak pregnant
* selase: pi klinik desa padang jambu..tukar dr klinik pandamaran buat sementara waktu..medical check up slama aku bercuti di rumah mak

* rabu : lunch nasi kukus sama kak niza, dila, fai n musla
* jumaat: balik umah tok di setiu

* sabtu: pulang ke umah. singgah giant kt--tgk bju baby kat butik anakku and cartoon of world..
(semua ini atas keizinan suamiku)

itu la kehidupan minggu lepas..tp minggu ni...ntah la..menghabiskan baca buku2 ilmiah..setakat hari ni..masuk buku ke-4 iai
tu buku bertajuk iman syafie...hope kehidupan ku penuh dgn benda2 yang berfaedah.. tajuk ku tulis ialah impian..sebenarnya aku ingin mencoretkan impian ku terhadap baby dalam perutku..aku dan suami mengharapkan anak ini adalah lelaki..dan naluriku kuat mengatakan anak ini lelaki..tp itu semua kehendak Allah.. aku ingin anak ini disusukan sepenuhnya dgn susu ibu...aku yakin susu ibu la yang terbaik untuk anakku..buka susu formula yang diimport dr NZ, Australia dn sbgainya..aku impikan anak yang pandai dan cerdik sehebat iman syafie..umur 9 tahun dan bleh hafal satu al-quran..begitu hebat akal yang dikurniakan kpd iman syafie.. aku impikan setiap kali aku study, babyku nanti akan bersama-sama membaca buku..aku teringin untuk membacakan kisah-kisah nabi bila anakku lahir nanti..akan ku hadiah pelbagai permainan bercorakkan pendidikan..akan ku ajarkan anakku mengenal alphabet dan numbers..tp tidak aku lupakan asas didikkan agama..akan ku amalkan mengaji dengan menyebut

"sayang, ibu tgh mengaji, dengar lah anakku"..

sungguh banyak impianku..tp yang penting aku mahu babyku membesar dgn selamat dalam kandunganku dan lahir dengan sempurna...tp2 hari ku mencari di mana kepalanya, kakinya..di dalam kandungan ku..akan ku didik anakku menjadi anak yang soleh...


'baby, nnt ibu belikan buku abjad dn number dgn ayah, ayah akan dtg jenguk ibu hari khamis..insyaAllah pagi jumaat sampailah ayah...nanti ibu ajarkan abjad dan number yer..' ibu sayang baby dan ayah..terima kasih atas anugerahNYA

No comments: