Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Monday, January 7, 2013

Officially Graduated

salam

Alhamdulillah..masih bernyawa..terima kasih Allah kerana memberi peluang untuk saya masih melakukan ibadat kepadaMu dan di samping mengumpul pahala setinggi gunu Everest..dan kalau boleh mahu lebih dari itu..

Syukur, tahun 2013 sudah 7 hari..Selamat Tahun Baru Masihi..semoga tahun baru ini menjadikan diri dan kawan-kawan insan yang lebih disayangi dan dikasihi Allah..

Agak lama saya tidak menulis diblog ini..ada beberapa sebab yang tak dapat dielakkan..first mahu cari idea penulisan itu yang payah..takkan nak tulis apa yang dibuat hari ni, apa yang dibuat semalam, apa yang dibuat masa weekend..arghh itu kan macam diari je..kalau nak tulis diari, baik tulis dalam diari...takkan nak heboh satu dunia kan! bnyak yang mengata, adalah..so daripada difitnah, better diamkan diri, right???

Alhamdulillah, I'm officially graduated..yes..now, i'm Master holder...syukur sangat2..ye la, tak pernah impi pun nak genggam Master ni..cita-cita dulu nak belajar kat U macam mak ayah je..tak pernah tahu pun after degree, ada master, ada Phd..biasalah, zaman kanak-kanak..

so now, waiting surat perlantikkan..tak sure kat mana lagi dicampakkan..sentiasa berdoa ditempatkan berdekatan dengan suami..tak sanggup berjauhan dengan suami..bila teringat benda ni, boleh sakit kepala bila fikirkannya..tak nak ingat, tapi terbayang juga..tak tahu life macam mana tanpa suami di sisi...

rasanya nanti, bila dah masuk alam pekerjaan banyak yang perlu difikirkan..especially yang melibatkan writing..sure kena banyak publish paper macam org lain..kena buat projek, kena writing geran..huhuhu..satu tanggungjawab berbeza bila dah tukar skim..dulu DH..skrg DM...kena bersiap sedia...kena sediakan mental...bukan hanya mengajar, tapi demi kepentingan dunia akademik, itu la jalannya..so setiap tahun, sure kena ada target apa yang dibuat..berapa paper nak publish dan di mana..kena hadiri conference...nak hadir conference...sure kena ada budget..so budget tu datangnya dari grant...so kena pandai buat grant..dulu masa Master, everything SV yang buatkan..manja tak...skrg ni pun kena ada satu journal belum buat..tunggu, bila semua siap..insyaAllah, i must writing the paper....

okey la nak stop dulu..semoga tahun 2013 memberi satu kehidupan yang selesa bagi kami..selesa untuk menambah pahala di sisi Allah dan yang penting istiqamah dalam melakukan sesuatu kerja...



2 comments:

mun said...

congrates da dpt master ! smoga hidup sentiasa dilimpahi kebahagiaan. :)

CaHaYa^KetEnaNGan said...

Thanks mun..berdebar nk masuk alam pekerjaan..