Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Thursday, December 16, 2010

my study


bermula 13 dis lalu merupakan 1st day for this sem [sem 2 2010/2011]..tp aku punya 1st day for this sem ntah bila..maklum la dah habis coursework so tinggal research je..

so nak dijadikan citer..2 mlm aku tak dpt tdo lena..maklum la selagi tak tahu sape SV aku..apa tajuk research aku..maka gelisah hati ni...bangun pun awal..dlm kul 4 pagi..sofiya jarang kejutakan aku..kalu kejut pun dah nak subuh..nak tahu camner sofiya lapar..senang je..mulutnya aku kumat kamit tanda nak susu..nasib la breastfeeding..senang je..suakan je puting breast kat dia..tercari2 gak la mulut sofiya nak suakan puting tu..maklum la kegelapan malam..kalau aku bangun awal cam 3-44 pagi..still meyesal tak solat tahajud..ntah bila hati ini mahu lembut untuk bangun beribadat kepada Mu..ya Allah kau bukan la hati ini untuk menyembah Mu seketika...

2 malam lena aku diganggu..tp alhamdulillah malam tadi tdo nyenyak la juga wlaupun subuh aku still rasa mengantuk..ni sebenarnya nak tulis entry peristiwa semalam..cuak aku tak buat apa2 lagi..dengan rasminya aku bagitahu kat suami nak pi UIA hari semalam [hari rabu]..ikutkan aku bagitahu kat suami nak pi selasa tu..tp cancel lak..mcm tak ready nak cr SV..hehehehe..so tunda la

 my puteri dlm sangkarnya


sebelum pi UIA aku singgah dulu di ofis suamiku di kg baru..dlm kul 10 pagi br gerak ke UIA...lepak kat ofis suami..ramai la kawan2 suami excited nak tgk sofiya..ramai yang ckp sofiya muka aku..aku pun perasan..cuma mata bulat tu ikut sape ntah la..bila time buka baju lagi la sama rupa sofiya dgn aku masa kecik :-)..ramai la teruja nak tgk si baby sofiya..maklum la budak kecik..

dlm kul kul 10.30 aku pun sampai di UIA..masa sampai kat UIA terus pi PG centre..tp kak Marina blom ader..bz ntah ke mana..aku round2 la dulu ke department mechatronics..mahu intai2 siapa SV yang sesuai dgn diri ini..kak Salmiah Ahmad dh dpt title Dr pun..ingat nak amik dia..tp bila lihat FYP banyak btul nama dr Asan jadi Sv..maka aku tolak bila nama kak Salmi hanya supervised satu tajuk untuk FYP..puas2 aku jln kat situ..aku trn balik ke PG centre..

kak marina dah ade..dan macam biasa ramai la nak jupe..so aku terus tanya kak marina camne nak register thesis..then  she gave me a form to be fullfill it..then aku kena isi bhgn A dan tanda tanga HOD.. nak dijadikan citer, b4 tanda tangan tu aku ask Dr asan samada dia bleh jadi aku supervisor ke tak..dia senyum dan ckp boleh..tp aku bagi tahu la dia yang aku takde tajuk..no idea la..huhuhu..so nak tak nak kena la tanya pendapat lecturer..maklum la lecturer mst banyak idea..tu pun sbb diaorg nak naik pangkat cepat..so kena la wat banyak research n project.

so kat sini dr asan pun bagi la tau beberape projek yang dia mahu..antara tajuk yang ialah

i. energy harvesting (more vibration need) - lebih kepada application
ii. mini uav control using ptz [piezoelektrik]
iii. nems or mems
iv. biological energy havesting [collect the enegry from blood - vibration]

tp dr asan lebih berminat aku buat no 2..mini uav..so from now aku need more information about uav and also piezoelectric...so need to find and find before meet again my dr asan..dr. asan pun still ingat aku..wow..maklum la sem lepas aku satu kelas dgn dr asan..for sure he still remember me..pada masa tu sempat la dia taja sama ada aku bond dengan mana2..nak tak nak aku bagitahu la bond dgn uitm..ada lagi 1 year..maklum la course aku tu susah..need 2 years..bagi aku la..pastu dia tanya aku grad mana..aku ckp la undergraduate pun from uia..so dia pun check result aku..aku malu la..result pun gempak sgt..biasa aje..huhuhu..

comel tak saya



lps bincg tajuk n dpt t/tangan HOD, aku anto form register tu..maka dgn rasminya aku selamat meng'register' subjek research..:-)..lepas tu aku pulang..suami n sofiya menunggu di keter..kemudian aku pi iium educare..1st terkejut gak iium educare ade perkataan 'permata'..iium educare pun permata punye..apa la RM ni..nak wat permata..bina la yang br..jgn amik yang dah ader..duit diambil untuk poketnya..begitu la org kaya makin kaya..org miskin makin miskin..the end..aku berjaya daftarkan sofiya..no 133..ntah bila dpt masuk..huhuhu..menunggu la nampaknya...okey entry stop...

No comments: