Followers

Mutiara Kata

Rasulullah shallallahu 'alaihi wassalam bersabda yang bermaksud, "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika di akhirat dikatakan kepadanya, Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai." (HR Ahmad, Ibnu Hibban, Thabrani, Dishahihkan Al-Imam Al-Albani rahimahullahu dalam Shahih Al-Jami’ Ash-Shaghir, no. 660).

Tuesday, August 24, 2010

sudah lama tak menulis


google: pening2 & tension

sudah 14 ramadhan..tp persiapan raya blom buat apa2 lagi...patut ke pikir pasal raya yer? patut la jugak..meraikan sebulan berpuasa..

cuma ramadhan aku kali ini berbeza dgn yang lepas2..1st time fasting bersama suami..first time buka puasa dlm keter..itu semua pengalaman..tak semua org akan dpt merasai apa yang aku rasa..betul tak??

well cuma bila time pose, kelas aku dianjakkan awal waktunya..semua kelas start dlm kul 3 atau 3.30 ptg..cuma yang hari khamis je still the same waktu..maklum la lecturer kan pangkat atuk2..susah skit..kecian kat dia..mengajar tak henti..takpe la..lagi pun bukan lama pun kelas tu..dlm 6.30 ptg dah habis..kalau kelas lain pun abis kul 6.30 ptg..kadang2 terlajak sampai 7 ptg..huhuhu


note! assignment..need to submit

cakap pasal sem ni, aku dah separuh tension..ye la semua lecturer nak tunjuk hebat..janji 6.30 abis, patutnya abis la 6.30 ptg..bukan apa..ni bulan ramadhan..lagipun ada 2 kegembiraan bagi org berpuasa..pertama ketika waktu berbuka dan kedua ketika berjumpa Allah kelak..ni kalau buka puasa makanan takde, macam mana nak bergembira dengan kejayaan berbuka puasa..


aku ni kira okey la, ada suami..dia beli la apa2 makanan kat pasar ramadhan..selalunya my hubby beli air buah, samaso atau karipap dan roti john..semalam nak buka dgn yong tau fu..tapi takde la..takpe la..bukan rezeki nak makan yong tau fu...hari ni menu apa? alamamak..blom berbincang dgn suami tercinta lagi...

sebenarnya banyak nak coretkan dalam blog ni..tapi kekdg tak mood..aku dah ader umah sewa kat pantai dalam..so nanti tak payah la aku ulang-alik ke klang yang jaraknya dr gombak 50 km..huhuhu..cuma entry ni nak tulis citer tntang ketidakpuasan aku pada lecturer yang tak amik kisah pasal kami as a student..bukan semua student master dok hostel..ada yang tggl luar, ader yang ader husband, ader yang ader anak kecil..maybe lecturer yang macam ni takde pengalaman belajar master ketika mempunyai anak dan juga suami atau isteri..sbb tu dia tak rasa apa kami rasa...

kalu ader satu kelas, every week ader je assignment kena hantar..even 2 weeks due date..tp disbbkan tp2 minggu assignment, maknanya tp minggu la kena hantar assignment..ni ader pulak kelas tutorial..tension..tension...tak leh jadi ni..padahal lecturer ni kena management..baru la tahu nak urus semua benda..hope bila aku jadi lecturer aku boleh jadi lecturer berperikemanusiaan..

okey citer pasal baby, kandungan aku dah 36 minggu, suppose nya aku kena pi klinik hari ni, memandangkan kelas aku kul 3 ptg..so aku tunda khamis ni..hahaha..cuaknya kalau berat naik..even kami dah buka puasa dlm keter. tp sampai umah..ttp makan apa yang ibu masak..smlm pun aku makan spagetti dgn ikan keli masak berlada..huhu..cuak berat naik...skrg baby asyik dok tendang aku..mmg aktif..terutama belah kanan..moga my baby lahir pada 20 atau 21 sept...sama dengan my besday..hehehe..mmg aktif my baby..macam tau2 je citer pasal dia....

No comments: